Blog

Dijital dünyada 2016 yılının ilk Türkiye istatistikleri

We Are Social kapsamlı bir dijital raporu kamuoyu ile paylaştı. 500 slayttan fazla verinin ve infografiğin paylaşıldığı raporda, pek çok dünya ülkesiyle birlikte Türkiye’ye ve Türkiye’deki dijtal ekosisteme de ışık tutuldu. İşte 2016 yılının ilk dijital istatistiklerinden özet çıktılar:

  • Türkiye İstatistik Kurumu, Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi sonuçlarına göre Türkiye nüfusunu 78 milyon 741 bin 53 kişi olarak açıklandı. We Are Social’daki Türkiye rakamlarına göre Türkiye’deki aktif internet kullanıcı sayısı ise 46.28 milyon kişi. Yani nüfusumuzun yüzde 58’i, internete bağlı.
  • Türkiye’deki aktif sosyal medya kullanıcı sayısı 42 milyon.
  • Türkiye nüfusunun tam yüzde 90’ının mobil aboneliği bulunuyor, 71 milyon kişi mobil bağlantıya sahip.
  • Türkiye’de aktif mobil sosyal medya kullanıcı sayısı ise 36 milyon. Yani nüfusumuzun yüzde 45’i mobil üzerinden (akıllı telefon ya da tabletler aracılığıyla) sosyal medya kullanıyor.
  • Türkiye’deki internet kullanıcı sayısı geçtiğimiz yılın Ocak ayına göre yüzde 10 artış gösterdi. (Ocak 2015’den Ocak 2016’ya)
  • Türkiye’deki aktif sosyal medya kullanıcı sayısı geçtiğimiz yıla göre yüzde 5 artış gösterdi.
  • Türkiye’de mobil cihazlar üzerinden aktif olarak sosyal medya kullanan kişilerin sayısı geçtiğimiz yıla nazaran yüzde 13‘lük bir artış gösterdi. Bu rakam bize mobile göçü net şekilde kanıtlıyor.
  • Türkiye’de telefona sahip olan yetişkinlerin yüzde 56’sı akıllı telefona sahip. Dijital bir cihaza sahip olan kullanıcıların yüzde 5’i giyilebilir teknoloji ürünlerine sahipken, sadece yüzde 1’i e-kitap okuyucuya sahip.
  • Türkiye’deki kullanıcılar olarak bir günde PC ya da tabletler aracılığıyla ortalama 4 saat 14 dakikamızı internet üzerinde geçiriyoruz.
  • Türkiye’deki kullanıcıların sosyal medyada bir günde geçirdikleri ortalama süre 2 saat 32 dakika. Günlük ortalama TV izleme süresi ise araştırmaya göre 2 saat 18 dakika, bu da demek oluyor ki artık televizyon ekranlarından çok, sosyal medyaya bağlıyız!
  • Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 77’si interneti her gün kullanıyor, haftada 1 girenlerin sayısı ise yüzde 16. İnternete ayda bir kez uğrayan kişi sayısı ise yüzde 3 olarak belirlenmiş.
  • Türkiye’deki kullanıcıların en çok kullandığı sosyal platform Facebook oldu. Onun ardından sırasıyla en çok WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter ve Instagram‘ı kullanıyoruz.
  •  Ülkemizdeki Facebook kullanıcılarının yaş grubu dağılımlarında en çok öne çıkan yaş aralığı 20-29 yaş arasında. Türkiye’deki Facebook kullanıcılarının yüzde 63’ü erkek, yüzde 37’si ise kadın.
  • Ülkemizdeki mobil aboneliklerin yüzde 55’i ön ödemeli iken, yüzde 45’i ise faturalı.
  • Mobil bağlantılarda genişbant (3G veya 4,5G) kullananların oranı ise yüzde 39.

2016 yılı boyunca dijital alanda gerçekleştirilen sunumlarda kullanılacak çok değerli raporun tamamına buradan erişebilirsiniz.

testadmin