Renklerin çılgın avı.
Her alışveriş sonrası annemle gerginlik yaşarız. Annemin klasik cümlesidir “Yine dünyanın şeyini almışsın” Anneme kalsa alışveriş ihtiyaç nedeniyle yapılmalı. Bana göre; alışveriş gerçekten bir sanat.Yüzlerce marka, binlerce farklı tasarım arasında kaybolmadan üstelik bütçeye göre alışveriş yapıyoruz. Kimi zaman kantarın topuzunu kaçırıyoruz kabul ediyorum …Peki acaba bizler mi iyi bir alışveriş sanatkarıyız yoksa markalar bizim bu sanatı iyi icra edebilmemiz için harika teknikler mi geliştirmiş durumdalar. Bildiğim ve hep duyduğum birşey var ki; markalar müşteriyi ses, koku, renk, müzik gibi daha birçok pazarlama teknikleriyle tavlamasını iyi biliyorlar.Araştırmalar gösteriyor ki, renkler alışverişte tüketiciyi tavlama konusunda boşrol oyucusu; Nereden mi biliyorum. Meraklı beni bilgilendirmek için hemen google’da bir tarama yapıyorum. Ve ulaştığım bilgiler gerçekten ilginç…Alışveriş yaparken mağazanın konsepti ve kokusu tüketici üzerinde yüzde 7 oranında bir etki yapıyormuş. Mesela markalar renklerin üzerine tasarımlarını inşaa ediyorlarmış. Hatta tüketicilerin bir ürünü tercih etmesinde rengin etkisi yüzde 80’leri bulabiliyormuş. Biraz daha google taramamı genişletip derinleştirdiğimde ise bakın renklerin etkisine dair neler buluyorum. Buyrun keyifle okuyun…
Renkler ve alışverişteki etkileri:
Kırmızı
Yılın indirim dönemlerinin rengiymiş… Her alışveriş sever, bu rengi görünce heyecana kapılıyormuş.
Mavi
Güvenin rengi olarak ifade edilmiş. Bu konuda tüketicinin dikkati mavu renkle çekilebiliyormuş.
Yeşil
Sağlıklı yaşama dair tüm ürünlerin bulunduğu sitelerde ya da mağazalarda dikkat çekiyormuş. Gerçektende biraz etrafınıza bakınınca farkedeceksiniz!
Sarı
Sarı tüketicinin dikkatini çekerek alarm sinyali veriyormuş.
Turuncu
Online alışverişte en sık karşılaştığımız renkmiş. Enerji veriyor ve karar aşamasının yardımcı rengi olarak dikkat çekiyormuş.
Pembe
Genç kızların ilgisini çekmek isteyen mağazalar /e-ticaret siteleri bu renklerle donatılıyormuş. Gerçekten doğru…
Mor
Kadınların rengi… Kadına dair aradığınız her üründe karşlaşabilirsiniz. Özellikle kişisel bakım ürünleri estetik merkezlerinde sık karşılaşıyormuşuz.
Ve Siyah
Gücün ve güçlünün rengi… Genelde lüks tüketim ürünlerinde öne çıkıyormuş.