“Facebook’ta var mısın?”, “Twitter’ın var mı?”, “Peki ya Instagram?” vs. derken artık her geçen gün çığ gibi büyüyen bir sosyal medya ile karşı karşıyayız. Kimi zaman “”Yazmışlar ama yalan olmasın”” diyerek korkarız sosyal medyadan, kimi zaman da birçok kişiden önce bilgi sahibi olduğumuz için, “Aaa, sosyal medyada falan çok konuşuldu, nasıl duymadın” diyerek havamızı atarız.
Eylül ayının son günlerinde Türkiye’de Sosyal Marka Zirvesi 2014 düzenlendi. Size Zirve’den çarpıcı bilgiler vereceğim. Şöyle ki, mesela iş dünyası sosyal medyayı nasıl kullanıyor? İş hayatımızda sosyal medya bizim için ne kadar bağlayıcı olur? Yöneticiler özel hayatları ile ilgili ne yönde paylaşımlarda bulunuyor?
Bu soruların cevabı Zirve’de verilmeye çalışıldı. İşte Sosyal Marka Zirvesi 2014’ten dikkat çekici ayrıntılar…
Bakın şirket yöneticileri ve liderler sosyal medyada nasıl ‘var’lar?
Zirve’de CEO’s Social Agenda panelinde Nutricia Anne Bebek Beslenmesi Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Gamze Çuhadaroğlu, sosyal medyayı şahıs olarak nasıl kullandığı ile ilgili çarpıcı bilgiler verdi. Çuhadaroğlu, değişik kimlikleri olduğunu ancak her şeyden önce anne olduğunu ve ilgisini çeken konular hakkında paylaşımda bulunduğunu anlattı. Kadınların iş hayatında başarılı olmasını çok arzu ettiğini ve bu konu hakkında da paylaşımları olduğunu belirten Çuhadaroğlu, sosyal medyada kendi özel fotoğraflarını da paylaştığı söyledi. Çuhadaroğlu, Twitter’da makaleler, Instagram ve Facebook’ta ise özel hayatına yönelik paylaşımları olduğunu söyledi.
ÖĞRENCİLER ÖĞRETMENLERİ GEÇTİ
Doğa Koleji Genel Müdürü Bünyamin Çelikten ise, teknoloji kullanımında çocukların bilinçlendirilmesini ön planda tuttuklarını söyledi.
Çocukların bazı konularda öğretmenlerden bile hızlı ilerlediklerinin altını çizen Çelikten, öğrencilerinin kendi sınıfları adına sosyal medyada sayfa açmalarından ise dertli. “Bırakırsak her sınıfımız sosyal medyada kendi hesabını açmak istiyor” diye dert yanan Çelikten, bu durumun kendileri için kurumsal manada temsil noktasında sıkıntı yarattığını söyledi.
Kurumsal paylaşımların hepsini tek kanaldan yaptıklarını hatırlatan Çelikten, öğrenciler tarafından açılan sayfaları ‘kapattırma’ şeklinde değil fakat ikna yoluyla önlemeye çalıştıklarını söyledi. Çelikten, sosyal medyada paylaşım anlamında çok aktif bir kullanıcı olmadığını ama takip ettiğini söyledi. Instagram’da özel hayatına yönelik paylaşımlarda bulunduğuna dikkat çeken Çelikten, Linkedin’de ise kurumsal anlamda paylaşımlar yaptığını söyledi.
“SOSYAL MEDYA’DA AYRI BİR KİŞİYİM” DİYEBİLİR MİYİZ?
Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, “”sosyal medyada ayrı bir kişiyim”” demediğini fakat yönetim, girişimcilik, güncel politika ve gençlik ile ilgili paylaşımları olduğunu söyledi.
‘CANIM NE İSTERSE…’
Vialand Genel Müdürü Tolga Alişoğlu, sosyal medyayı ayrı bir iş kolu olarak değerlendirdiklerinin bilgisini verdi. Sosyal medyayı yönetmek için öncelikli olarak içerik oluşturmak gerektiğinin altını çizen Alişoğlu, bu iş için ayrı bir ekiple çalıştıklarını söyledi.
Kendi adını taşıyan hesaplarda çok kurumsal davranmadığını belirten Alişoğlu şöyle konuştu: “Ben kendi adımı taşıyan hesaplarda canım ne istiyorsa yani tuttuğum takım, işim, trafik sorunu gibi konular hakkında paylaşımda bulunuyorum. Ama tabi sonuçta bir kurumu temsil ediyorsanız biraz yuvarlak olmak gerekir. O hesap benim adımı taşıyorsa bana aittir. Çok da aman aman üzerine titremek gerektiğini düşünmüyorum, eğer rahatsız olacaksak kendi adımıza hesaplar kurmamalıyız.”
Pınar Akdoğan